Select Your Language :



بیست گام تا برگزاری نمایشگاهی موفق (قسمت سوم)

بیست گام تا برگزاری نمایشگاهی موفق (قسمت سوم)

گام 5 : ارتباط قبل از نمايشگاه با بازديدکنندگان قديمي

يکي ديگر از يافته هاي مهم پژوهش CEIR بيان مي كند كه 60 درصد از مخاطبان يک نمايشگاه معمولي براي دو يا چند سال متوالي در نمايشگاه شرکت مي کنند.

برگزارکننده نمايشگاه مي تواند بطور موثري دررسيدن شما به اين گروه از بازديدکنندگان با ارائه ليست ايميلها و ديگر اطلاعات آنها کمک کند. بعد از آن شما مي توانيد مستقيما به اين خريداران مهم ايميل بزنيد و بيان کنيد که شما اميدواريد آنها را در نمايشگاه امسال ببينيد. يک ايميل مستقيم تاثيرگذار مي تواند تا 53 درصد بازديدکنندگان غرفه تان را بيشتر کند روشهای این ارتباط نیز می تواند متناسب با اطلاعات و امکانات شما متفاوت باشد.

1-5) پست الکترونيکي مستقيم

ايميل مستقيم شخصي يک انگيزه بسيار موثر است، شما بايد سعي کنيد حداقل 3 ايميل ارسال کنيد. تحقيقات ثابت مي کند که هر ايميلي مي تواند ميزان رسیدن به نتيجه را در غرفه شما افزايش دهد، هر ايميل 25 درصد بازديدکنندگان را افزايش مي دهد. بنابراین می توان با دو ايميل تا 50 درصد و سه ايميل تا 75 درصد در میزان بازدیدکنندگان افزايش داشت. علاوه بر اين، با هر ايميلي که مي فرستيد، آگاهي خريداران از حضور شرکت شما در نمايشگاه را بطور مثبتي افزايش مي یابد.

2-5) طرح مسائل تخصصي

طرح مسائل تخصصي، که خلاقانه، در ايميل مورد استفاده قرار مي گيرند نيز در این روند کاملا موثرهستند. يک مورد منحصر به فرد را انتخاب کنيد، ارائه بخشی از اطلاعات تخصصي به بازديد کنندگان و دعوت از آنها جهت تکمیل این اطلاعات در غرفه شما در نمايشگاه همیشه می تواند بسیار ترغیب کننده باشد.

2-تبليغات

تبليغات براي گروه بازديدکنندگان قديمي نيز مهم است زيرا بر حضور شما در نمايشگاه تأکید کرده و قدرت شرکت شما را نزد مخاطب افزايش مي دهد. شما حتي ممکن است بازاريابي تلفني را براي پيگيري چشم انداز هاي کليدي و اصلی در افکار عمومي مد نظر قرار دهید. اين تماس شخصي تاثير بسيار مثبتي خواهند داشت.

همچنين، ارزيابي انواع فرصت هاي تبليغاتي در بهبود این عملکرد، مي تواند موثر باشد، بسته به نيازهاي شما به روش هاي مختلفي مي توان اين كار را انجام داد مانند: وب سايتهاي داخلی و خارجی، چاپ تبليغات در نشريات نمايشگاهي یا مجلات صنعتي، اعمال موضوع در روزنامه هاي محلي و منطقه اي، تابلوهاي تبليغاتي در فضاي باز، راديو و تلويزيون، برنامه هاي ويدئويي هتل ها، کيوسک هاي چند رسانه اي يا بنرهايي که در طول نمايشگاه قرار داده شده اند، تبليغات روي اتوبوس هايي که در مسيرهاي مشخصي رفت و آمد مي کنند، و غيره.

4-5) خبرنامه ها

در هر دو صورت چاپي يا الکترونيکي، خبرنامه ها، يکي ديگر از راه هاي موثر براي ترويج مشارکت شرکتتان در نمايشگاه است. با هدف قرار دادن مشتريان فعلي و خواندن انتظاراتشان، اطلاعاتی ارزشمند را در اختيارشان قراردهيد. يک خبرنامه به شما اجازه مي دهد تا شرکت تان را به عنوان يک متخصص در بخش صنعت قرار دهيد. اين کار (چاپ خبرنامه) قبل و بعد از نمايشگاه، در ارتقاء شرکت تان بسیار تاثيرگذار خواهد بود.

5-5) حمايت هاي مالي (اسپانسرینگ)

حمايت هاي مالي، به خصوص از يک نمايشگاه خاص کاملاً تأثیر گذار خواهد بود . مطمئن باشيد که حمايت‌هاي مالي، فرصت هايي براي جلب توجه بيشتر شرکت شما ارائه مي کند. مطمئن شويد که مخاطبان شما این نکته را دریابند که شما به عنوان اسپانسر در اين نمايشگاه حضور دادید. آنها این امر را به عنوان تعهد شما نسبت به صنعت خودشان در نظر خواهند گرفت.

در نهايت، هيچ چيز را به شانس واگذار نکنيد، نمايشگاه را بخشي جدايي ناپذير از بازاريابي شرکت خود بدانيد. تحقيقات نشان مي دهد که غرفه داراني که با دقت برنامه ريزي مي کنند و رسانه هاي بازاريابي ديگر را در برنامه هاي نمايشگاهي خود ادغام مي کنند، در جلب نظر مخاطبان و تبديل آنها به خریدار موفق تر هستند.

گام 6 : در نظر گرفتن دیدگاه مدیران

هرگز شک نکنيد که فعاليت هاي شما جهت جذب مدیران قبل از نمايشگاه ارزش زیادی دارد، 75 درصد از تمامي بازديد کنندگاني که وارد يک نمايشگاه مي شوند، با يک دستورکار از پيش تعيين شده به آنجا مي روند، مثل اينکه به ديدن چه کسي بروند و اينکه چه چيزي را جهت خرید ارزيابي کنند. اگر شما مي خواهيد شرکت تان در این ارزیابی حضور داشته باشد، تبليغات قبل از نمايشگاه بهترين زمان براي انجام آن است. در نمايشگاه هاي بزرگتر که بازديد کنندگان آن بايد بهره بيشتري از زمانشان ببرند، تأثیر آنچه مدیران قبل از نمايشگاه مي بينند یا مي شنوند افزایش زیادی می یابد.

1-6) بهره برداری از مدیران ارشد

بررسی ها نشان می دهد که علت حضور 18 درصد مدیران در نمايشگاه دعوت برای حضور افتخاری در مجموعه ای مشخص است. اگر غرفه دار درخواست حضور به مدیریتی را بدهد، اين به معني استفاده از فرصت موجود براي تقويت بيشتر مشارکتش با اين گروه مديريت است.

در نهايت، بررسی موفق ترين شرکت ها در نمايشگاه مبین اشتراکات فراوان است. این مجموعه ها درارتقاء قبل از نمايشگاه، و يا بازاريابي هدفمند درگير بوده اند. برخي از شرکت ها به اشتباه فکر مي کنند که برگزار کننده نمايشگاه تنها مسئول جذب مخاطبان با کيفيت دررابطه با نمايشگاه است.در حالیکه غرفه داران هوشمند مي دانند که مسئوليت پذيري مشترک و تبليغات کليد کار هستند. هر اقدامی که شما براي پيشرفت پیش از نمایشگاه انجام می دهید به سود واقعي در نمايشگاه مي انجامد.

گام 7 : تعيين پرسنل نمايشگاه

مهم ترين چيزي که بايد مورد توجه قرار دهيد اين است که افرادي را براي کار در غرفه تان انتخاب کنيد که علاقمند به شرکت شما و محصولاتش باشند. اگر شما افرادي را داشته باشيد که به چند زبان مسلط باشند، يک امتياز اضافه براي شما محسوب مي شود.

در نظر بگيريد که اگر شما غرفه بزرگي داريد، از ترکيبي از کارکنان استفاده کنيد،که شامل مديران فروش، متخصصين بازاريابي، و افراد پشتيباني فني، باشد. هر يک از این افراد نقش حياتي در برخورد با مشتريان دارند. به عنوان مثال، تحقيقات نشان مي دهد که کارکنان پشتيباني فني به خصوص در ارائه نقطه نظرات در مورد محصولات يا خدمات با تکنولوژي بالا با ارزشترند، به علاوه آنها ارتباط بهتري با بازديد کنندگان نمايشگاه با پيشينه مشابه برقرار مي کنند.

اگر بودجه شما براي داشتن تعدادي از این افراد در غرفه محدود است، يک تلفن و يا لينک کامپيوتر متصل به بخش فني و يا دفتر شرکتتان براي ارائه راه حل هاي فوري به سوالات بازديد کنندگان داشته باشيد.

بازديدکنندگان يک نمايشگاه چيزهاي به مراتب بيشتري ازتنها طراحي غرفه و نوشته هاي آن در خاطرشان باقي مي ماند، ظاهر پرسنل شما بسيار مهم است، آنها نمايانگر کاملي از تصوير شما در نمايشگاه هستند. همچنين، توانايي آنها براي صحبت به زبان آن منطقه ضروري است؛ شما ممکن است مجبور به استخدام مترجمان يا دانشجویان براي اطمينان از کسب تجربه مثبت در غرفه شويد. در تحليل نهايي، اين مهم است که شما يک تيم نمايشگاهي داشته باشيد که باهم به خوبي کار مي کنند، در مورد محصولات و خدمات شرکت مطلع بوده، و براي بازديد کنندگان راهنمایانی اطمینان بخش باشند.

ادامه دارد...

راهكارهاي موثر براي موفقيت درنمايشگاه‌ها

بخش تحقيق و توسعه شركت آلا كوشش آفرين**